Mes visuomet sakome, kad led numeriu apsvietimas kaip ir daug kitų automobilio šviesų yra būtinas dalykas, ir tai tikrai tiesa. Norint saugiai važiuoti ir laikytis kelių eismo taisyklių, tikrai neišvengiamai yra visokių atvejų, kuomet privalo būti geras apšvietimas. Įprasta manyti, kad šviesos turi būti pakankamai, tik tuomet vairavimas yra saugus. Tačiau tai nėra visiška tiesa, kadangi iš tiesų reikėtų prisiminti ir tai, kad per daug šviesos arba šviesa netinkamoje vietoje taip pat yra pavojinga.
Ilgos šviesos netinkamoje vietoje
Žinoma, kaip ir numato KET, negalima ne laiku jungti ilgojo nuotolio šviesų. Net jeigu visos ksenoninės lemputes jūsų automobilyje veikia puikiai. Ilgųjų šviesų negalima jungti, kai akiratyje 150 spinduliu yra kita transporto priemonė ar eismo dalyvis. Taip pat apšviestuose keliuose. Ilgosios šviesos padeda vairuotojams tamsoje matyti savo kelią tarp miestų, tačiau reikia labai saugotis, kuomet kalba eina apie šviesas, akinanačias kitus vairuotojus. Ilgosios šviesos akina taip stipriai, kad apakintas vairuotojas iš priekio akimirką visiškai nieko nemato, ir net vairuotojui iš priekio išjungus ilgąsias šviesas, dar kelias sekundes nieko nematoma. Nesunku įsivaizduoti, kiek daug avarinių situacijų tai gali sukelti.
Saulėta diena
Nors geras apšviestumas laikomas puikiomis vairavimo sąlygomis, visgi saulėta diena pasižymi tuo, kad kartais gali vykti saulės spiginimas į akis. Ką tuomet daryti? Labai paprasta. Pirmiausia reikia tiesiog atlenkti salone viršuje ties kėbulo lubomis esančius atlenkimus ir taip apsisaugoti nuo šviesos. Dar apsisaugoti iš dalies padeda viršuje galintis būti priekinio stiklo patamsinimas. Ir galiausiai – vairuotojas tiesiog pats turi užsidėti akinius nuo saulės ir taip saugotis.
Vakaro piko metas lietingu laiku
Rudenį, kuomet ima temti tikrai anksti, atsiranda tokios sąlygos, kada tenka galvoti apie lietingą laiką ir šviesas, kurios mirga mieste. Jeigu mieste piko metu važiuojate vakare iš darbo namo, susiduriate su labai daug šviesų iš automobilių, o taip pat ir iš šviesoforų. Jeigu lyja – šviesų dar daugiau, jos atsispindi ant kiekvieno šlapio paviršiaus, o tai tikrai klaidina vairuotoją.
Per daug šviesos salone
Jeigu sėdite keleivio vietoje priekyje ir važiuojate naktį, tuomet neturėtumėte naudotis kompiuteriu ar labai ryškiai šviečiančiu telefonu, ką jau kalbėti apie salono šviesą, kuri turi būti išjungta, kad vairuotojas gerai matytų kelią. Net magnetola ir navigacija, atėjus nakčiai, persijungia į naktinį, mažiau šviesų režimą.